11/12/2013

Menaxhimi i Operacioneve - Skripta (2)

DEFINIMI I QELLIMIT DHE I OBJEKTIVAVE
-  ZGJEDHJA E MENAXHERIT DHE GRUPIT TE PROJEKTIT
-  PLANIFIKIMI I PROJEKTIT

PLANIFIKIMI I FORMATIT TE PROJEKTIT
TAKIMET
ZGJEDHJA E PROBLEMEVE
KOMUNIKIMI
KONCEPTIMI
ANALIZA APO STUDJIMI I FIZIBILITETIT
PLANIFIKIMI
EKZEKUTIMI
PERFUNDIMI

NATYRA DHE PERMBAJTJA E MENAXHIMIT TE PROJEKTIT
     Menaxhimi i projektit karakterizohet nga metodat e ristrukturimit të menaxhimit dhe adaptimit të teknikave special të menaxhimit, duke pasur si synim arritjen e një kontrolli dhe përdorimin më të mirë të burimeve ekezistuese.
   Sot koncepti i menaxhimit të projektit aplikohet në industry dhe në organizata të ndryshme si ajo e ndërtimit, farmaceotike, kimike në banka, spitale, në qeverisjen qendrore dhe lokale.

Dallojmë katër faza kryesore të jetës së projektit;
-  Konceptimi dhe zgjedhja
-  Planifikimi, skedulimi
-  Zbatimi I projektit
-  Vlerësimi dhe përfundimi
   Gjatë fazës së konceptimit, bëhet vlersimi paraprak i idesë. Moment i rëndësishem në këtë është analiza e rrezikut dhe ndikimi i tij rezulton mbi kërkesat e performancës, kostos dhe kohën, se bashku me ndikimin mbi burimet e kompanisë.

Zgjedhja e projektit përfaqëson procesin e vlerësimit të projekteve dhe më pas zgjedhjen e tyre që do të zbatohen për të arritur objektivat e organizatës.
Kjo fazë është vecanarishtë e rëndësishme, pasi mund të konstatohet projekte te cilat nuk i përshtaten misionit të organizatës, që janë plotsishtë të palidhur me qellimet dhe strategjinë e organizatës apo projekte me nivele financimi shumë më të mëdha se përfitimet që priten.

Faza e planifikimit lidhet me përmirësimin e elementeve të fazës konceptuale dhe kërkon identifikimin nga firma të burimeve që kërkohen dhe përcaktimin e parametrave të performancës të kostos e kohës reale.Kjo fazë gjithashtu përfshin edhe përgatitjen fillestare të dokumentacionit të nevojshëm.

Kërkohet përdorimi i një sërë teknikash për skedulim (Plan i projektit ne nji forme te ndryshuar si I tille sherben si baz per monitorimin dhe kontrolline aktiviteteve te projektit) si aot PERT(teknik shqyrtimit dhe e vlersimit te programit) CPM(metoda e rruges kritike) se më të njohurat.
Pas llogaritjes së kostos totale në këtë fazë duhet të bëhet edhe analiza e kosto- përfitim për të përcaktuar nëse vlera e llogaritur e informacionit të marrë e tejkaon koston.

Projekti shihet si një ndryshim apo transformim inputit në output.

Parimet dhe teknikat e menaxhimit të projektit - ndihmojnë për për përfundimin e projekteve sipas skedulit, brenda buxhetit dhe në përputhje të plotë me specifikimet e projektit.
Objektivi i menaxhimit të projektit është që të arrijë vlerën më të mirë për kohën, koston dhe cilësinë e projektit.

                                                                                                                                                         
Përfitimet e mundshme nga menaxhimi i projektit janë:
Identifikimi i përgjegjësive funksionale për t’u siguruar për të gjitha aktivitetet që janë konsideruar.
Minimizimi i nevojës për raportimin e vazhdueshëm.
Identifikimi i kufizimeve të kohës për skedulimin.
Identifikimi i metodologjisë pëe analizën e kompromoseve

Vlersimin dhe matjen e arritjeve kundrejt planeve
Identifikimin e hershëm të problemeve në mënyrë që të ndërmerren veprimet korrigjuese.
Përmirësimin e aftësisë së vlersimit  për planifikimin në të ardhmen.
Parashikimin e rasteve kur objektivat nuk mund të përmbushen ose mund të kapërcehen

Kuptohet qe përfitimet nuk mund të arrihen pa i kaluar një sërë pengesash  të tilla si:
Kompleksitetin e projektit.
Kërkesat e vecanta të klientit ndryshimet e qëllimit.
Ristrukturimin e organizatës.
Rreziqe që paraqet projekti.
Ndryshimet në tekonlogji.
Planifikimin dhe llogaritjen e cmimit më përpara.
 
Menaxhimi funksional -  Menaxhimi projekt
-  Përgjegjës për menaxhimin e situatës ekzistuese(status quo) - Përgjegjësi për të mbikëqyryr ndryshimin
-  Autoriteti përcaktohet nga struktura e menaxhimit  -  Linjat e autoritetit janë të paqarta
-  Paketë detyrash të qëndrueshme -  Ndryshim gjithmonë i paketës së detyrave
-  Përgjegjësi e kufizuar vetëm për funksionin e tyre -  Përgjegjësi për aktivitete
-  Pranohet me struktura të përhershme të organizimit -  Ndërfunksionale
-  Detyrat përshkruhen si    “mirëmbajtje” - Veprohet brenda strukturave të cilat ekzistojnë përgjithë jetën e proj
-  Detyra kryesore është optimizimi  -  Mbizotrojnë ato që lidhen me të rejat
-  Suksesi përcaktohet nga arritja e synimeve -  Detyra kryesore është zgjidhja e konfliktit
 - Suksesi percaktohet nga arritja e qellimeve perfundimtare


Menaxhimin e personelit: identifikimin e aftësive që kërkohen, zgjedhjen e stafit dhe motivimin e tyre.
Menaxhimin e operacioneve: shpesh ka pjesë të projektit që përseriten ne natyrë, e kështu mund të trajtohen si operacione individuale.
Blerjen dhe logjistikën – identifikimi i materjaleve dhe sherbimeve që kërkohen, të furnitorëve, të zgjedhjes dhe menaxhimit të logjistikës.
Marketingun: projektet që krijohen si për klientët e brendshëm dhe ata të jashtëm do të duhet që të përcaktojnë në mënyrë të qartë nevojat e identifikuara dhe pastaj t’u “shiten” klientëve

PLANIFIKIMI I BURIMEVE
 Rendesia e planifikimit të burimeve ne shume aspektre si:
1. Qfarë është kërkesa e varur dhe ajo e pavarur
2. Cilat janë objektet e planifikimit të kërkesave për materjal
3. Cilat jan disa nga avantazhet kryesore dhe kufizimet e MRP etj.
  
Planifikimi i kërkesave për materjal MRP është një system informacioni qe përdor konceptin e skedulimit mbrapshtë. Planifikimi i burimeve është bërë nev. për ndërrmarje të ndryshme për aryje të ndryshme të ndërmarrjes që ndërmarrja të mos pësoj pengesa në prodhim dhe në gjëra tjera pot ë ecë përpara në trend me kohen.MRP mundëson kompanit që që prodhojnë artikuj me parti që rë ketë materjalet e duhura në sistemi e duhur dhe në koh të duhur. Kompanitë përdorin planifikimi e kërkesave për kapacitete (CRP) Për të kontrolluar nëse puna e mjaftushme është skaduar për operacjon CRP nxjerr problemet e mundshme të cilat i japin operacionevenjë shanc për të parandaluar problemin.

-  PLANIFIKIMI I KERKESAVE PER MATERIAL(MRP)- MATERIAL REQUEST PLANING
-  PLANIFIKIMI I KERKESAVE PER KAPACITET(CRP)- KAPACITY REQUEST PLANING

PLANIFIKIMI I KERKESAVE PER MAERJAL
Në vitete 60ta sistemet e planifikimit të prodhimit u fokusuan kryesisht në problemet e kontrollit tradicional të rezervave kur duhet porositur, sa duhet porositur etj.Kjo qoj në një zhvillim te sistemeve të planifikimitë të kërkesave për materjal.Ky system nënkupton që qdo funksijon përfshihet në sistemin e përgjithëshm dhe mekanizmat feedback funksionjnë për të siguruar që plani mbetet i vlerëshm.Ndërsa në mes të viteve 70 planifikimi I burimeve të prodhimit u zhvillua gjenerata tjeter e sistemeve te planifikimit të prodhimit.

MRP ka tre komponente kryesore:
1.Planifikimi i Menagjmentit
2.Planifikimi i Operacioneve
3.Ekzekutimi i Operacioneve

PLANIFIKIMIN E MRP

Kemi dy lloje kërkesa e varur dhe ajo e pavarur:
Kërkesa e pavarur është kërkes pëe produkte përfundimtare ajo nuk varet nga kërkesa për produktet e tjera. Produktet e përfunduara përfshin qdo artikull qe është i gateshëm për me u plasu në tregë.
Kërkesa e varur rjedhe nga produktet e përfunduara në qdo aspekt; Kompania nuk parashikon kërkes të varur, por llogarit nevojat për materjale duke u bazuar tek produktët finale qe do të prodhohen

KARAKTERISTIKAT E MRP
1.Numri i disa lloje pjesësh duhet të shumfishohet, kjo nënkupton që MRP duhet të dij numrin e saktë që nevoitet per qdo pjesë në mënyr që të jemi në gjendje të shumfishojmë kërkesen.
2.E njejta mundë të përdoret në pjës të ndryshme të structures së produktit. Kjo nënkupton që MRP duhet të marr nga konsideratat e kërkesës që ekziston për këtë pjesë në total duket aggregate kërkesen.
3.Struktura e produktit ndahet atëher kur kemi të bëjm me pjesë që nuk prodhohen nga ky biznes por blihen te gatëshme tek një furnitor.

PERFITIMET NGA MRP SISTEMI
Sistemi MRP mundëson bizneset që të reduktojnë nivelet e rezerves të përdorin më mirë fuqinë 
punëtore dhe fasilitetet dhe të përmirësojn shërbimin ndaj klientit.
Ekzistojnë tre impute për sistemin MRP ato janë: SPM e autorizuar, BOM dhe regjistrimi i reserves për qdo artikull individual.
Kompania që përdor sistemi MRP duhet të ketë një fuqi punëtor të disiplinuar që përdor vetë materjalet e autorizuara nga BOM.
Pema e struktures së produktit paraqet në mënyr vizuele BOM për produktin. Ndonse pemet e produktit rrallë here përdoren në vend të punës për qellimet tjera ato e bëjnë më të thjesht shpjegimi e tij

PROCESI I ZBËRTHIMIT TË MRP
MRP llogarit materjali që do të nevoiten për të përmbushur SPM e autorizuar.
Kërkesa gjithsej për artikuj përfundimtar diktohet gjithmon nga SPM. Kur i fusemi këto sasi në kohen e duhur, MRP llogarit kërkese gjithsesi për komponentet.
Programi MRP fillon nga përpunimi e regjistrimeve të rezervave për qdo component të artikullit përfundimtar.

PLANIFIKIMI I KOHËS SË LËVRIMIT
Planifikimi i kohës së lëvrimit është një vlersim i kohës ndërmjet bërjes së një porosie për një artikull dhe marrje e një artikulli rezerv.
Për artikullit që pranohen Brenda për Brenda koha e planifikimit e lëvrimit përmban nga vlersimet për:
1.Koha e përgaditjes
2.Koha e përpunimit
3.Koha e transportit të materjaleve
4.Koha e pritjes
Secili prej këtyre koheve duhen të vlersohen për qdo operacjon së bashku me rrug që ndjek artikulli.

ROLI I PLANIFIKIMIT TË KËRKESAVE PËR KAPACITET

Një kompani përdor teknikat e përfitimit të afërt të kapacitetit për të përcaktuar nëse një skedul i prodhimit maser është i mundëshm.
Teknikat e planifikimit të përafërta të kapacitetit përdor të dhënat nga MRP. Planifikimi dhe monitorimin e të gjitha burimeve të një kompanie prodhuese: të prodhimit, marketingut, finances dhe inxhenjeringut.
Teknikisht ajo konsiston në përdorimin e sistemit MRP me qark të mbyllur për të gjeneruar shifrat financiare.

PLANIFIKIMI I BURIMEVE TË NDËRMARRJES ERP
ERP përkufizohet si:
Një zgjidhje e plote për të gjithë ndërmarrjen. Sistemi ERP konsiston në module mbështetëse softëer si të marketingut dhe shitjes, shërbimit në terren, projektimi i produktit dhe zhvillimi, prodhimi dhe kontrolli të rezervave, prokurimeve shpërndarja menagjimi të fasiliteteve industriakte projektimi të proqesit në zhvillim. ERP në përgjithësi shihet si një instrument që përmirëson ndjeshëm përformancen e shumë kompanive në shum sektorë të ndryshëm.

ERP ne pergjithesi shifet si nji instrument qe permirson ndjeshem performance e shume kompanive ne shum sector te ndryshem. Kjo ndosh pjeserishte pershkak te ndryshimeve teper te dukshme qe realizon integrimi i informacionit por eshte gjithashtu nji funksion i diciplines qe kerkon zbatim ERP

Perfitimet e ERP jane:
Pershkak te komunikimit me ane te softëare te te gjitha funksioneve mund te shifet shume qarte se qfar po ndodh ne te gjitha njisit e biznesit
Vendosje e nji discipline te forte per te realizuar ndryshime ne baz proceset
Nji kontroll me te mire te operaconeve qe perbene bazen per permiresimin e vazhdueshem
Komunikim me klientet, furnitoret dhe partnered
Integron te gjithe zingjirin e furnizimit

Perveq integrimit te sistemeve ERP perfshijne edhe karakteristikat tjera :
-  Mbeshtetet ne nji arkitektur klient/server
-  Infrastruktur per marrje te vendimeve
-  Lidhet me extranet si psh> me EDI qe lidhet me zingjirin e furnizimit
-  Lidhet me programet standard si psh:excel
-  Shpesh sistemet punojne me platformat si Ëindoës, Linux, apo UNIX

Planifikimi i burimeve per sherbime
-  Dhenesit e sherbimeve njejt duhet te planifikojne sikurse prodhuesit
-  Dhenesit e sherbimeve duet te planifikojne per te njejtat burime
-  Per planifikimin e burimeve per sherbime eshte me rendesi kerkesa e varur per sherbime si dhe nga parashikimet e kerkesave per klientet
-  Restaurant, linja ajrore, spitale, hotele

Pa planifikim nuk rezultate te mira as realizim te tyre
Me planifikim nënkuptojm që qdo funksijon përfshihet në në sistemi e përgjitheshem dhe mekanizmat feedback funksionojn për tu siguruar qe plani të mbetet i vleshëm.
Në këtë punik kam shqaruar edhe shumë qështje tjeta të planifikimit ku jan të cekura më lart si: karakteristikae dhe perfitimet e MRP, Planifikimi i burimeve të ndërmarrjes ERP etj.
Pra vin në përfundim qe pa planifikim as një ndërmarrje nuk do të ketë sukses ne asnjë aspect.

SKEDULIMI I OPERACIONEVE
-  Skedulimi lidhet me kohen se kur duhet te kryhen operaconet
-  Vendimet per skedulim fillojne me planifikimin e kapacitetit i cili perfshine burimet totale ne dispozicion te njisise prodhuese.
-  Detyra e skedulimit eshte ajo e alkimit dhe prioritarizimit te kerkeses per makineri dhe pajisje qe i kemi ne dispozicion.

KRITERET E SKEDULIMIT
-  Teknikat korrekte te skedulimit varen nga volume I porosive, nga natyra e operacioneve, nga kompleksiteti I pergjitheshem I puneve si dhe nga rendesia qe I vihet kater kritereve kryesore:
-  Minimizimi I kohe se perfundimit
-  Maksimizimi I shkalles se perfundimit
-  Minimizimi I rezerves se prodhimit ne process dhe
-  Minimizimi I kohes se pritjes se klientit


MONITORIMI I RRJEDHJES SE PUNES
-  Kontrolli input/output eshte nji teknik e kontrollit te kapacitetit qe perdoret per monitorimin e rrjedhjes se punes ne qendra individuale te punes
-  Inputet e planifikuara bazohen ne skedulimin e operacioneve, ndersa outputet e planifikuara perdorin teknikat e planifikimit te kapacitetit

No comments:

Post a Comment